הפרעות קשב וריכוז והצלחה בבית הספר

הפרעות קשב וריכוז והצלחה בבית הספר

הפרעות קשב וריכוז לא משפיעות רק על היבט אחד בחיי ילדכם. מהבית לבית הספר, לילד שלך יש אתגרים להתמודד כל היום. אבל זה לא אומר שילדך לא יכול או לא יצליח. אם לילדכם יש אבחון של הפרעת קשב וריכוז, בדקו כיצד תוכלו לעזור להם להצליח בבית הספר – בבית.

 

עזור לילדך להרגיש כמו מקבל החלטות

להגיד לילדך ללמוד או להכין שיעורי בית לא יכול להשיג את התוצאה שאתה מקווה לה. אך למרות שמשימות הקשורות לבית הספר אינן מרגישות כיף, הן נחוצות להצלחה בלימודים. ברור שלילד שלך אין את הבחירה אם לעשות שיעורי בית או לא, אבל אתה יכול לתת להם לקבל החלטות לגבי אופן ביצוע שיעורי הבית שלהם.

 

היכולת לקבל החלטות המשפיעות באופן משמעותי על האופן בו הם לומדים גורמת לילדכם להרגיש שהוא אחראי על החינוך שלו. זה, בתורו, מוסיף גורם מוטיבציה נוסף שיכול לגרום להם להתחיל ללמוד ולהשאיר אותם על המסלול.

 

כדי לגרום לילדך להרגיש כאילו הוא מקבל החלטות, ספק לילדך אפשרויות רבות ומאפשר לו לקבל החלטות במהלך הלימוד. זה יכול לכלול מתן אפשרות לבחור את הסדר בו הם לומדים (כגון היסטוריה ראשונה ומתמטיקה שנייה), משך זמני הלימוד או המקום בו הם לומדים. קבלת החלטות כאלו תעזור לילדכם להרגיש שיש לו אוטונומיה ועשויה להניע אותו לבצע דברים.

 

ללמוד באמצעות תנועה

אם לשבת בשקט זה מאבק עבור ילדכם, לאלץ אותו לשבת ליד שולחן וללמוד לא יעבוד. מחקר על למידה בילדות מראה כי הפרעת קשב וריכוז יכולה להשפיע באופן משמעותי על טווח הקשב של התלמיד ועל זיכרון העבודה (הזיכרון לטווח הקצר שאחראי על אחסון המידע בזמן שילדך לומד). אבל זה לא אומר שילדך לא יכול לבנות כישורי זיכרון עבודה ולהיות לומד יעיל.

 

פעילות גופנית עשויה למלא תפקיד בסיוע לילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז בשיפור יכולות הקשב והזיכרון בעבודה. ספק לילדך הרבה הפסקות להתניידות, לצאת החוצה או להיות פעיל כדי לעזור לו להתמקד בלימודים ולהשלים מטלות בבית הספר. כמו כן, תנו לילדכם להשתמש בשולחן עבודה עומד או בכדור יוגה במקום בכיסא כדי לראות אם השפעה חיובית על הדרך בה הם לומדים.

 

היו יצירתיים והפכו את הלמידה למשחק תנועה. תנו לילדכם לקחת הפסקות ולעמוד או להקפיץ בזמן הלימודים. ילדים צעירים יותר יכולים לכופף את גופם באותיות בכדי לאיית מילים, לשחק כיתוב כדי לספור מספרים או לנסות פעילות תנועתית יצירתית אחרת במסגרת מושב הלימוד שלהם.

 

שבח כראוי

שבח קטן יכול לעבור דרך ארוכה. למרות שזה מפתה לעודד יתר על המידה, בחר בקפידה כיצד ומתי אתה משתמש בשבחים. במקום לשבח את היכולת, התמקד בעבודה שילדך משקיע. הימנע מהצהרות גורפות כגון, "אתה כל כך חכם" והציע שבחים ספציפיים ומבוססים על מאמץ.